18 Mayıs 2009 Pazartesi

ANNEM VE ABLAM


Bu hikayeye nasil baslanir ve nasil bitirilir bilemiyorum.Su an arkadaslarinhikayelerinin bazilarini okuyunca siddetle yazmak istedim.Ben hikayemi yillarca yazmak istedim ama bir türlü elime alamamistim.Kanser takipekibine vesile olduklari için tesekkür ediyorum.Hikayem 1996 mayisinda ,hayatta herseyden çok sevdigim annemin gögüs kanserioldugunu ögrendigim zaman basladi.Annem çok saglikli hayatinda hiç hasta olmamis,çok çaiiskan bir insandi..Bir gün gögsündeki o kitle bütün hayatimizidegistirdi.Kitleyi fark ettigi ve bana söyledigi gün solugu bügün kaybetmisoldugumuz çok degerli profesör ''YAVUZ BOZFAKIOGLU'' nda aldik.Allah rahmet eylesinisini çok yi yapan mükemmel bi dr.du .Ayni gün biyopsi yapilmadan ,çekilen filmlersonucu kanser olma olasiliginin çok yüksek oldugu ama kararin ameliyat sonucundakesinlesecegini ,aksi durumda gögüs alinarak tedavi edilecegini bize anlatti.Buradaen önemlisi annemin verdgi tepki O kendi için endiselenmek yerine her zaman ki gibibenim endiselenmemi engellemeye çalisarak geceyi bitirdik.Ertesi gün aileninkalanlariyla durumu ben paylastim.Takdir edersiniz ki bundan13 yil önce Türkiyekanser konusunda bu asamaya gelememisti ve bizde her seyi burada birakip ingilteryegitmeye karar verdik.Sonuç her ne çikarsa çiksin tedaviye orada abimin yanindabaslayacaktik.VE ...O 10 yillik kabus gibi günlere basladik.Ingilterede ameiyat oldu gögsü alindiçaok metanetle karsiladi hastaligini hepimize moral verdi..Doktorlarinda dedigigibi henüz 1. evrede bi hastalikti ve ne KT ye ne de RT ihtiyaç vardi.Zorlu birameliyat süreciydi.1 ay sonra geri döndük. Bize 5 yil kullanmak üzere Tamoxsifenverdiler.
A rdan 2.5 yil geçti annem in boynununsag tarafinda bi sislik farkettik kosa kosarahmetli Yavuz Bey 'e gittik malum süreç...Biyopsi sonunda (15 günde zar zor çiktisonuç)Annemin lenfoma non hoçkins oldugu sonucuna varildi.Bu metastaz degildi biinsanda görülecek nadir 2 farkli kanserin bir araya gelmetalihsizligiydi.Arastirmalar bizi FLORANS NINTINGALE kanser hastanesine getirdi.6kür KT ile bu isi halledeceklerini söylediler.KT ler bitti sonuç harikaydi.Tekrar bibekleme süreci ve akabinde nüks... kabus gibi tekrar çirpinislar...Her seferindekirilan ümitler...Annemde tik yok iyilesecegim ne olur üzülmeyin, diyor enkahredicisi de bu. Daha da kötüsü DR.lar onlar size sürekli tedavi alternatiflerisunarlar ,denize düsmüstürsünüz artik ne yapacaksiniz ki hata yapma sansinizvaktiniz yok ..GÜVENECEKSINIZ!!!!..Sanirsiniz ki O nlar da sizin annenizi ayniderece de sevserler kiyamazsiniz kabul edemezsiniz O nu kaybetmeye .Ne derlerseyapacaksiniz O NU kurtaracaksiniz...Bu arda bütün hayat durur, tek bi sey vardirannenizi kurtarmak,,
Iste tam bu duygularla su an nerede çalisiyor bilmiyorum YOLUMUZ ...S on umudumuz doktor ...... ......... la kesisti.Bize annemizi kurtarmanin bi yolu oldugunusöyledi.Atladik tabiri caizse.Kök hücre tedavisi o nun son sansiydi 3 KT den sonra O'nu karantinaya alacak ve tüm kani temizlenip yenilenecekti.Havalara uçtuk ve hemenKTlere basladik 5 gün hastanede yatiyo sürekli ilaç aliyorduk .Berbat bi sürecitamamladik tedaviye baslamasi için en az yüzde 30 iyilesme bekliyodu haluk bey sartoydu .Neyse KT ler bitti.Ölçümler yapildi yeterli iyileme yok diye bize bu sansikullanamayacagini söyledi.Dünya basimiza yikildi....Düsündük vazgeçemezdik annemiz için yapilacak hala bi seyler olmaliydi Amerika ilehaberlestik önemli bi dr. Su an için isim veremiyorum ama sunu söyleyebilirim ohastanede sadece lenfoma tedavisi yapiliyomus annemin o ana kadar kullandigiilaçlari ve hikayesini de istedi gönderdik.Sonuç bizi soka götürdü anneme yanlistedavi uygulanmisti LENFOMA yerine LÖSEMI!
ARTIK YAPILACAK HIÇ bir sey kalmamisti.Kök hücre sansini da yitirdi.Kalan zamaninisüreyi uzatan ilaçlari alarak büyük bi izdirap içinde geçirdi.SONUNDA O 'nu 5 aylikhamileyken 30 kasim 2005 te kaybettik.
Oglumu göremedi hala O yanlis tedavi yapilmasaydi deyip duruyorum.Bazan kendimisuçluyorum,neden daha çok arastirmadim,nasil bu hataya izin verdim diye Haa dr. laugrasmayi kafaya koymustuk tabiki fakat konustugumuz meslsktaslari hatayi kabuletmekle beraber altina imzalarini atmaya çekindiler.Dolayisiylada ispatlayamadik.Daha bu aciyi hazmetmeye çalisirken geçtigimiz agustos ayinda ablaminda akcigerkanseri oldugu haberi ile yikildim.O da ayri bi hikaye kisaca 4. evre beyinmetastaziyla tedavi olmaya çalisiyo.BEN NE MI YAPIYORUM?Su an hastasi olan veya hasta oalan herkese sesleniyorum lütfençok dikkatli olun kirk kere arastirin tek dr la kalmayin.Bizim ki büyük talihsizlikti isini büyük bi özveriyle yapan annemin ne yazik ki sonzamanlarinda tedavisini üstlenen PROF.Erkan Topuz a tesekkür ediyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder