18 Mayıs 2009 Pazartesi

Annem


Merhaba
Konu kanser hastalarının gerçek hikayeleri. Ama benim annem vefat edeli 2 ay olduğu için onun hikayesini ben yazmak istedim.
Annem çok mutlu ve sağlıklı geçen 57 yıl sonrasında beyin kanserine yakalandı. Bunu ilk öğrendiğimizde aileden hiçbirimiz inanmadık. Çünkü annemin böyle bir şeyle karşılaşma ihtimali olamaz diyorduk. Hayatı boyunca hiç kimseyi kırmamış birinin beyin kanseri olması hele ki en kötü tipine yakalanmasını bir türlü kabullenemiyorduk. Herkesin annesi kıymetli tabi, herkesin annesi kendisine güzel. Ama inanmayacaksınız annem o kadar iyi kalpliydi ki mahallede tanıyan herkes ona anne derdi. Gerçi bunları yazmak bana çok zor geliyor şimdi o yüzden hemen konuya geçeceğim.
Annemin beyin kanserini olduğunu öğrenince yakındaki devlet hastanesine başvurduk hemen. Onkoloji bölümü olan bir hastane şimdi adını vermeyeceğim. Annemin o hastane de yavaş yavaş öldüğüne tanıklık ettim. Annemin hastalığı Gliablastome idi. Çok araştırdım kendi imkanlarıma ama dünyada bile çaresi yok. Hala bunun başımıza geldiğine inanamıyorum. Ama devlet hastanesinde annem son zamanlarını ilgisizlik nedeniyle hiçte kolay geçirmedi. İnanmayacaksınız ama gelemeyn doktor iğne yapmak için bile nazlanan hemşirelere biz çıldırıyorken annem evladım işleri vardır diye koruyordu. Annem daha fazlasını hak etmişti. Hayatı boyunca mücadele eden o kadının çaresizce ellerimizden kaydığını görmek bende derin yaralar açtı.
Radyoterapi süresince her gün onunla hastaneye gittim. O cihazın olduğu odaya girdiğinde her seferinde ağladım her seferinde tuvaletlere gidip yüzümü yıkadım. O pislik içindeki tuvaletlere...Ama annemin yüzüne hep güldüm. hiç beni ağlarken görmedi.Annemin artık hiç bir yeri tutmazken polikliniklerde bekledik. Acilde bir umutla filmlerini gösterdik. Her filme bakan doktorun yüzündeki o umutsuz ifadeden nefret ettim.
Bunları neden yazdığımı bilmiyorum. Artık annemi hiç bir şey geri getiremez. Tek söylemek istediğim , hatta dünyaya haykırmak istediğim annemin bunu hak etmemiş olması. Her şeyin çok farklı olmasını isterdim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder